i-CHARGE
NABÍJECÍ STANICE
Vhodné řešení pro všechny typy elektrovozidel (auta, motorky, elektroskútry a kola) na místa jako jsou:
-Veřejné budovy, podzemní garáže, nákupní centra a letiště
-Venkovní plocha, např. čerpací stanice a parkovací místa pro zákazníky
-Soukromé použití v garáži, carportu nebo parkovacím místě u domu
-Rekreační zařízení např. hotely, bazény, golfová hřiště nebo tenisová hřištěHlavním kritériem při vývoji nabíječka i-CHARGE byla uživatelská přívětivost. Jednduchá obsluha s inteligentní nabíjecí logikou umožní bezproblémové, rychlé a bezpečné nabití. K bezpečnosti přispívají dálková správa s pravidelnou aktualizací programu. Nabíječka i-CHARGE je investicí do budoucnosti a nejlepší pro bezpečné nabíjení šetřící baterii.
Nová produktová řada nabíjecích stanic zohledňuje všechny případné způsoby nasazení AC nabíjecích stanic, bez ohledu na to, zda se jedná o váš rodinný dům, garáž nebo speciálně vyhrazené parkovací stání. Všechny provedení nabíjecí stanice i-CHARGE CION jsou vybaveny detekcí DC residuálních proudů, DC 6 mA dle ČSN EN 61851. Celá produktová řada se logicky dělí dle výkonů, provedení připojení a základních požadavků na způsob využívání nabíjecí stanice. Základní výkony jsou 11kW nebo 22kW.
– Připojení pomocí zásuvky TYP2 nebo pevně instalovaného kabelu TYP2.
– Způsobu využití nabíjecí stanice, jako je domácí, neveřejná, veřejná stanice.
VŠEOBECNÁ CHARAKTERISTIKA AC NABÍJECÍCH STANIC
– Špičkový design
– Jednoduchá manipulace
– Bezpečné nabíjení
– Vysoká spolehlivost a provozní bezpečnost
– Pro vnitřní a venkovní použití (IP 54)
– V souladu s ČSN EN 61851
– Certifikace TÜV
– Kompaktní konstrukce odolná proti povětrnostním vlivům
– Odolné proti nárazu, nerozbitné (stupeň ochrany
– před vnějšími mechanickými rázy IK 10)
– Materiál odpuzující nečistoty
– Odolnost vůči UV
– Možnost účtování přes rozhraní OCPP
– Ověřování pomocí RFID
– Signalizace stavu nabití
– Vyrobeno v EU
AKTIVACE, PLATBA A VYÚČTOVÁNÍ
Nabíjecí stanice i-CHARGE pro veřejný a poloveřejný sektor mohou být vybavené různými aktivačními a platebními systémy. Aktivace klíčem, RFID kartou nebo aplikací. Platba může proběhnout pomocí mincí, QR-kódu nebo kartou přes OCPP.
NABÍJENÍ
Střídavý proud ze sítě se usměrní pro nabíjení. Tato přeměna probíhá v nabíječče vestavěné v autě nebo v externí nabíjecí stanici. Elektronika auta (Battery Management System, BMS) hlídá stav nabíjení, teplotu článků a napětí. Optimalizace průběhu nabíjení, času nabíjení a životnosti baterie. Napájena je speciálním konektorem a kabelem, který vede nejenom energii ale i data.
Požadavky na nabíjecí energii jsou u jednostopých vozidel jako E-Biků a E-Scůtrů nižší než u elektromobilů. Použité akumulátory nabíjejí na základě jejich nižší kapacity menším výkonem. Proto je dostačující jištěná zásuvka.
Elektromobily jsou z našich zkušeností nabíjené nejvíce doma nebo na pracovišti.
Díky rychlým nabíječkám DC je možné využívat elektromobily i pro cesty na větší vzdálenosti, nabití na 80 % je možné do 30 min (v závislosti na kapacitě baterie a výkonu sítě, nabíjení 60 kWh baterie výkonem 150 kW).
DÉLKA NABÍJENÍ
Nabíjecí časy se mění v závislosti na kapacitě baterie, nabíječky a výkonu sítě. Průměrná doba nabíjení ze stavu „prázdný“ do plně nabitého stavu u akumulátoru 60 kWh je mezi 2 hodinami (mod 3) a 24 hodinami (zásuvka 230V, mod 1). Nabíjení DC-rychlonabíječkou (mod 4 a 50 kW) je možné za hodinu. U nabíječek HPC (High Power Charger) s výkonem až 350 kW je nabíjecí čas nižší. Nabíjecí časy jsou kratší, protože jen zřídka je baterie úplně vybitá.
TIP
Nabíjení baterie je provázeno zvýšeným výkonem, což může vést ke snížení životnosti baterie. Pro ušetření nákladů při rychlonabíjení by se mělo nabíjet jen pro následující etapu. Za 10 min se lehce nabije 50 km.
PRŮBĚH NABÍJENÍ
Zelená LED signalizuje nabíječku ve Standby režimu. Připojení je automaticky rozpoznáno. Pokud je nutné povolení nabíjení, je to možné pomocí spínače s klíčem nebo bezkontaktní kartou (RFID). Není třeba aktivace, vše proběhne automaticky. Zelená LED začne blikat. Po akceptaci autorizace startuje nabíjení a LED změní barvu na modrou. Bateriový management system (BMS) elektroauta řídí průběh nabíjení a poskytne rychlé a k baterii ohleduplné nabíjení. Odpojení zástrčky na vozidle ukončí nabíjení. Nabíjecí zásuvka nebo panel jsou odpojeny od napětí, což zabraňuje vzniku úrazu.
ÚČTOVÁNÍ POMOCÍ OCPP
Komunikační protokoly OCPP 1.5 a 1.6 jsou standardizované a umožňují kompatibilitu výrobků od různých výrobců ve stejné síti. Autorizace karty protokolem a po skončení nabíjení zápis „CDR“ (charge data record), s dobou nabíjení a odebranou energií. Provozovatel nabíječky zúčtuje odebranou energii zákazníkem. Může odečítat více poskytovatelů „Clearing“. Tím je umožněno používání nabíječek třetích stran – to je označeno jako „Roaming“
LOKÁLNÍ NEVEŘEJNÉ ŘEŠENÍ
Tento systém je zaměřený zejména na bytové domy, případně
firemní parky, kde je potřeba evidovat spotřebovanou elektrickou energii. Nabíjecí stanice
se spouští pomocí RFID karty, která je svázána s konkrétním uživatelem. Zúčtování probíhá
odečtem z webového rozhraní, exportem dat, nebo jiným způsobem dle požadavku
zákazníkaVEŘEJNÉ ŘEŠENÍ POMOCÍ CPO (Charging Point Operator)
CPO provozuje platební bránu a mobilní aplikaci. V případě zájmu lze aplikaci „rebrandovat“ do barev provozovatele stanice (zajímavá možnost pro velké obchodní řetězce).Nabíjecí stanice komunikuje se serverem CPO pomocí komunikačního protokolu
OCPP, který přenáší data o nabíjení, případně data o autorizaci uživatele. Provozovatel
stanice uzavírá smlouvu s CPO, který mu následně posílá platby dle domluvených podmínek.
Koncový zákazník platí za provedené nabití CPO.
i-CHARGE CION HOME
Nejjednodušší varianta nabíjecí stanice vhodná pro soukromé využití. Pro místa kde lze zabránit neautorizovanému nabíjení.
Nabíjení začíná automaticky a bez nutnosti autorizace. Nabíjecí stanice je vybavena RGB LED piktogramem zobrazujícím aktuální stav nabíjení.
i-CHARGE CION SEMIPUBLIC
Ideální řešení pro nabíjení určité skupiny uživatelů. Pro nabíjení se indentifikujete pomocí RFID čtečky.
Stanice se naučí až 75 RFID karet. Integrovaná čtečka karet akceptuje všechny běžné NFC karty splňující normu Mifare ISO 14443.
i-CHARGE CION PUBLIC
Optimální řešení nabíjení elektromobilů ve všech veřejných prostorech.
Díky integrovanému MID čítači s průhledítkem, lze procesy nabíjení prostřednictvím online připojení standardizovaného rozhraní OCPP snadno a bezpečně účtovat
v souladu s právními předpisy.
STOJAN CION
Kde není možná montáž na stěnu, je možnost jednoduché nebo dvojité montáže na stojan. Lze jej použít na všechny typy wallboxů CION.
Při montáži na stojan jsou wallboxy vždy napájeny zespodu. Využití jako základního materiálu podstavce nerezové oceli V2A zaručuje robustnost a odolnost.
OCHRANA PROTI NÁRAZU
Zabraňuje poškození nabíjecí stanice. Díky výraznému zbarvení je nárazník jasně rozpoznatelný, takže lze zabránit kolizím.
Nerezový ochranný rám s vysokou životností z pozinkované ocelové trubky se stěnou 3mm, nebo nerezové se stěnou 2 mm. Montáž pomocí hmoždinek nebo šroubů do betonu.
DC NABÍJECÍ STANICE INVENTA
DC Rychlonabíjecí stanice přináší vysokou kvalitu, a přitom
zůstává cenově výhodná. Stanice je navržena tak, aby
umožnila rychlé nabíjení MOD 4 pro každé elektrické
vozidlo (EV/PHEV). Díky integrovanému rozhraní OCPP lze
nabíjecí stanici snadno připojit ke cloudovému systému správy
pro snadnou obsluhu, monitorování a údržbu. Menu je
v českém jazyce.
VÝHODY
– Modulární zařízení (moduly po 15kW)
– Nabíjecí výkon 60KW, možno objednat verzi 90kW – 150kW
– Možnost objednat verzi 90kW osazenou pouze na 60kW nebo
150kW osazenou na 120kW s možností následného postupného
navýšení výkonu dle potřeby zákazníka
– Dodávka obsahuje již 2 nabíjecí kabely CCS / Chademo. Typy kabelů lze libovolně kombinovat.
CCS/CHaDeMo, CCS/CCS CHaDeMo/CHaDeMo
– Všechny varianty stanic umožňují souběžné DC nabíjení dvou elektromobilů
– Příprava pro přidání bateriového úložiště
TECHNICKÉ ÚDAJE
– MOD 4 rychlonabíjení
– CCS-1, CCS-2, CHAdeMO
– Nabíjecí výkon – až 150kW
– 95.5% energetická účinnost pro úsporu nákladů
– Vestavěná čtečka RFID pro autorizaci uživatelů
– 8” LCD dotykový displej & uživatelsky přívětivé rozhraní
– Drátové/Bezdrátové síťové rozhraní k integraci do back office
– Robustní provedení. Ochrana proti vniknutí NEMA 3R a IK10
– V souladu s CE, TUV, UL
– Plná podpora příkazů OCPP 1.6
– OCPP profil 1: Firmware Management a vzdálené spouštění
– OCPP profil 2: Chytré nabíjení
– OCPP profil 3: Správa místního seznamu autorizovaných karet a rezervace